2 snelle jurkjes



Met al die nieuwe stofjes, beginnen mijn handen weer te jeuken.  Helaas zijn we met honderd-en-een zaken bezig en is tijd het enige waar we echt nood aan hebben.  Maar toch ...  een tricot-jurkje voor dochterlief en mijzelf moet toch nog lukken ...




Voor Catho ben ik van een raglan-t-shirt vertrokken.  Door dit te verlengen, krijg je een speelse jurk die in no-time in elkaar staat.  Catho was onmiddelijk verliefd op dit herfststorm-stof van Lillestof.  Om toch wat rust te  brengen in het drukke patroon, hebben we voor een effen mouw gekozen in een basis katoentricot.




Ikzelf blijf vallen voor de stofjes van Froy&Dind.  Het blauwe tricot met de witte driehoekjes vond ik onmiddellijk interessant, maar het komt al snel te druk over.  Een combinatie met een ander stofje vond ik 'te geknutseld' ... de rode elastische paspel bracht de redding.  Een klein detail, ideaal om de nodige rust te brengen en het geheel een zekere uitstraling te geven.





Voor het patroon moest ik niet lang twijfelen.  Mijn eerste 'Amber' van Rosie&Me draag ik bijna wekelijks.  Een extra variant was dus zeker welkom.  De rok heb ik aangepast.  Bij het originele patroon is deze heel klokkend, maar bij dit tricot-jurkje vind ik het fijner als hij gewoon uitgeschuind is.  Deze heb ik dus even geleend van de alombekende Burda 7828 (die helaas niet meer te krijgen is).

Zo zijn we weer 2 jurkjes rijker en heb ik mij toch nog even kunnen uitleven achter mijn machine.  Nu terug naar de orde van de dag.  In mijn volgend blogbericht gaat het -als alles goed gaat- volledig over de communie van mijn zoon.  Ook daar zijn we achter de schermen volop aan bezig.  Zijn outfit is bijna foto-klaar.  Mijn stof ligt helaas nog braaf te wachten, samen met nog een paas-stofje voor dochterlief.

Tussendoor zijn we nog een pand aan het verbouwen en houden we onze winkel/webshop draaiend .... heeft iemand toevallig al een leverancier met 'extra tijd' gevonden .... als ik hem tegenkom, laat ik het jullie zeker weten  !!!

Tot binnenkort xx



Reacties