De Candy Dress - niet nieuw, maar ... oh, zo leuk

Ik weet het.  Hij is ondertussen al honderd keer gemaakt en ook bij mij rolde hij al meermaals onder mijn machine uit, maar het blijft een all-time favorite voor de zomervakantie.







Zelf werk ik mijn halsboordjes aan de binnenkant meer en meer af met een  sierlintje.  Het hoeft zelfs niet per definitie stretchend te zijn. Hier gebruikte ik een zacht keperlintje.  Ik lock dit mee, samen met de halsboord.  Het lint ligt op de halsboord.  Dus de boord ligt gesandwiched tussen het lintje en de halslijn van de jurk.  Daarna vouw je het lintje naar onder over de gelockte halsboord heen.  Je doet dit enkel voor de achterkant van je halsboord (dus tussen de twee schoudernaden in).  De mosterd haalde ik op de hamburger-liebeblog :-) .  Hier staan trouwens nog pareltjes van tutorials.  Zeker een bezoekje waard.


Voor het touwtje gebruikte ik mijn restjes tricot op die ik gebruikte voor de schouders en zakjes.  Een meterslange vlecht en klaar :-).  Let er wel op dat je strookjes tricot smal genoeg zijn anders word je vlecht te dik.  Het voordeel van vlechten met tricot is dat het niet rafelt en elastisch blijft.  Het geeft dus lekker mee als je in de bomen klautert :-).



Stof: Het Stoffenhuis (helaas uitverkocht)
Patroon: de Candy Dress uit La Maison Victor (zomer 2015)

Reacties

Een reactie posten