De Madeline-jurk van La Maison Victor


Bij de start van ieder nieuw seizoen is het altijd razend druk.  Nieuwe stoffen blijven toekomen, alles moet verwerkt worden voor de webshop: foto's gemaakt, omschrijvingen geschreven, plaats maken in de rekken, en ga zo maar door.   ... En mijn naaimachine ... die staat in een hoekje en kijkt mij zielig aan: 'wanneer ik mag ik nu aan de slag met al dat moois'.

De nieuwe La Maison Victor valt ondertussen in de bus en belandt al snel in de winkel.  En zo ontdekte ik de Madeline-jurk.  De afgelopen weken duidelijk jullie favoriet !!  Ik heb hem al in verschillende uitvoeringen samengesteld en hoe meer ik het patroon samen met jullie bekeek, hoe meer het jurkje vorm kreeg in mijn hoofd.

Het stof was snel gekozen.  Op deze birdcages van Froy and Dind was ik al verliefd bij de bestelling (6 maanden geleden).  Het perfecte tussenseizoen stofje.  Een kleedje dat je nu onmiddellijk kan aandoen en met of zonder jasje gedragen kan worden tot de zomer van 2018.

Het enige addertje onder het gras ...  de print.  In de ideale wereld loopt de print overal mooi door, maar met al die patroondelen was dat geen sinecure.  Daarbij is er 1 rij vogelkooitjes die net iets anders is dan de rest waardoor het zoeken naar de juiste hoogte niet zo evident was .. maar goed.  Voor mij is deze Madeline absoluut geslaagd.  Alvast een eerste stuk klaar voor een mooie herfst.







Patroon: Madeline jurk uit La Maison Victor (editie september 2017)
Stof: Birdcages van Froy&Dind

Reacties