Met blingbling graag !!

Een tienerdochter in huis.  Het wordt er niet makkelijker op om voor haar nog iets te mogen naaien.  Totdat onze paillettenband geleverd werd.  "Als je nu een gewone simpele sweater voor me maakt met wat blingbling op de armen ... ja, dat zou ik nog wel willen dragen" ...Eureka !! 

Mama schiet in actie :-)



Voor het hoofdstof koos ik een simpele french terry-sweater met een kleine zilverdraad.  Je ziet de draad vooral aan de linkse kant van het stof dus heb ik de boorden en het V-tje aan de hals met de linkse kant van sweater gemaakt.  Zo komt ook hier een subtiel glitter-accent.


De paillettenband wou ik eerst machinaal opzetten, maar zowel mijn coverlock als naaimachine (allez ... de naalden dan toch :-)) vonden dat niet de beste oplossing.  Uiteindelijk heb ik ze er gewoon met de hand op genaaid.  Omdat de paillettenband toch elastisch is (en de trui ook) geeft alles genoeg mee en verwacht ik niet dat mijn handgemaakte steken gaan breken. 

Ik heb de band echt in het midden op de mouw gezet ... een tip voor de volgende keer: de aanzet aan de hals iets meer vooraan plaatsen, zo komt de band mooier tot zijn recht als je vooraan tegen je project aankijkt.  Maar ook dat is leergeld natuurlijk.



Dochterlief is er in ieder geval heel tevreden mee en mama is blij dat ze er toch 'zelf gemaakt' bij loopt :-).



Patroon: Raglan-sweater uit een oudere Ottobre Kids

Stof:  Deze sweater is helaas uitverkocht,
maar we hebben nog andere leuke in de aanbieding: Glitter-sweater

Paillettenband




Reacties

Een reactie posten