Ontmoet Struisje ... knuffel nr.1 van Dochterlief .


Het verhaal van Struisje begint ongeveer 7 jaar geleden.  Mijn ouders gaan op vakantie naar Zuid-Afrika en ze brengen voor dochterlief een knuffel mee (want die had ze nog niet :-) ) ... een struisvogel.  Mijn mama zag het met leden ogen toe want een struisvogel had voor haar toch niet de beoogde aaibaarheidsfactor, maar je gaat op vakantie naar Zuid-Afrika en dan breng je een Afrikaans dier mee ... punt.

Dochterlief werd op slag verliefd op haar Struisje. Ondertussen heeft Struisje de helft van haar leven meegemaakt.  Hij is meegegaan in de OK, is er bij elk kamp en elk slaapfeestje bij, een nacht zonder Struisje is ondenkbaar en de eerste spreekbeurt ging ... hoe kan het ook anders over ... struisvogels.

Vorig jaar tikte ik reeds een struisvogel-jurkje op de kop (ik dacht bij Fred en Ginger), maar verder dan die ene jurk zijn de struisvogels nog niet geraakt.  Heel populair zijn ze niet bij de stoffendesigners :-) .... totdat ik de nieuwe collectie van See you at Six binnen kreeg ... met struisvogelhoofden !!


Met de stof kwam ook de verwachting ... ja, deze moest in haar kast !! Maar ja , onze kleine meid is ondertussen al bijna 12j en om dan nog met een struisvogel op je trui naar school te gaan ??  Ik zag dat dat moeilijk lag , maar ja .... 'hij is wel mooi, he mama ?!?'




Het werd ... een pyjama !! Waarvan ze het shortje of de trui nog los kan dragen als ze hem toch een keertje -buiten de deur- wil aan doen.


Voor zowel het schortje als de trui gebruikte ik een bestaand stuk uit haar kast als basis, maar als je toch van een bestaand patroon wil vertrekken is de Julia Sweater van Compagnie M. een goede start.  Voor de schort kan je eens kijken naar het City Gym patroon van Purl Soho


Een snel-klaar-project voor dochterlief, maar ze is er ontzettend blij mee !!


Patronen: beide overgetekend van een bestaand 'stuk'
French Terry : See you at Six

Reacties