The perfect summer top !!

Naaien voor onze puberende kids ... het blijft een moeilijke.  Het liefste lopen ze rond in OF Primark-p**l (😕) OF in het obligatoire Levis-shirt.  En mama ... die ziet dat met lede ogen toe.

Maar gelukkig passeert er af en toe een stofje waar zelfs dochterlief van zegt ... dat is wel een schoontje he 😍.


Een simpele gebroken witte katoen met felle neon-ruit ... een op en top zomerstofje.  Omdat deze katoen best wel stijf is, moest het patroon dus zo simpel mogelijk.  Een heel rechte top met als accent .... een even felle fluo-rits.  


Naar die rits heb ik lang gezocht.  Uiteindelijk hebben we ze gevonden ... een deelbare rits van Prym in perfect dezelfde kleur als de ruit ... daar wordt een mens gelukkig van 😄.

Ik besloot om het topje helemaal te voeren.  Zo heb je nergens een kleurverschil waar het beleg stopt en schijnt een eventueel topje niet door.  Op die manier kon ik ook al de randen mooi afwerken en de rits volledig in de top inwerken.


Vooral bij de zoom en aan de rits was secuur werken de boodschap maar met de hulp van wat wondertape en de fixeerstift is alles goed gekomen.

Mijn lijnen lopen zo goed als overal door (behalve bovenop de schoudernaad - hier had ik geen rekening gehouden en zag ik het pas toen de panden al geknipt waren) en dochterlief is super tevreden met haar simpel topje.





Patroon: zelf getekend - maar de 'Tilda'-top van La Maison Victor kan een goede basis zin
Stof met Neon Ruit: Rico Design
Voering: Katoen-batiste







Reacties

Een reactie posten