Sewing for Boys !!

Als we achter onze naaimachine kruipen, zijn we nog al snel bezig voor onze dochters en onszelf ... onze jongens ... die worden helaas nog al eens vergeten.  Maar sinds het boek 'I Love Sweaters' is dat verleden tijd.  Ik kocht dit boek vorig jaar al, maar ik was er nog niet mee aan de slag gegaan ... tot nu  !!!

Niet 1, niet 2, maar 3 exemplaren rolde van onder mijn machine en zoonlief vindt ze allemaal even cool (alhoewel ... de snowboard-variant heeft hij niet meer uitgedaan sinds onze fotoschoot afgelopen zondag !)


De eerste variant is de Jesi-sweater met de hogere kraag.  Deze stoere trui vroeg om een stoer stofje en welke kan je dan beter kiezen dan deze french terry uit de laatste nieuwe See you at Six-collectie.





Naast de uitdagendere truien met paspelzakken, kragen en kappen (oftewel een capuchon) heb ik er ook eentje echt simpel gehouden. Niet teveel poespas, gewoon een klein accent aan de kraag en de cuff-me boorden doen de rest.  Deze sweater is er eentje uit onze Froy&Dind-collectie. Een Belgisch merk met enkel GOTS-label stofjes.




En dan nummer 3 ... op dit moment de grote favoriet !!  De sweater met kap, doorgeknipte panden en snowboards in de hoofdrol.  In het boek 'I Love Sweaters' is deze trui voorzien voor de grotere kerels, maar met wat knip -en plakwerk heb je snel ook een kleinere versie van de Capucha (= orgineel patroon voor de tieners).

Als basis gebruikte ik het Jesi-patroon dat ik zelf diagonaal doorknipte.  De kap haalde ik van het Mikina-patroon (in het boek is dit een vest, maar de kap past dus ook op de jesi-basis).  En voila ... mijn eigen verkleinde versie van de Capucha:





Alle patronen voor deze drie sweaters komen uit het boek: I Love Sweaters.

De stoffen:

De grijze sweater: Adventure van See you a Six


De snowboard-Hoodie: Snowboard-sweater samen met de Patch-sweater, beide van Hilco

Reacties