Mijn zelfgemaakte 'golf'-bodywarmer


3 jaar geleden starten mijn man en mijn vader met golfen ... het schijnt dat ze dat 'een sport' noemen, maar de jongens waren buiten en hadden hun mannen-moment.  Ik vulde deze tijd lekker in achter mijn naaimachine ... iedereen tevree.

Ondertussen begon ook zoonlief af en toe mee te gaan 'met de jongens' en afgelopen zomer (het was toch te warm om te naaien :-)) ben ik ook eens gaan kijken.  In het begin begreep ik er niets van ... mijn man kon makkelijk een uur op de driving range staan 'balletjes' weg te slaan ...  Tot ik zelf de club ter hand nam ...  In september gestart met de lessen en nu sta daar ik zelf ... op die driving range ... balletjes weg te slaan (en het nog fijn te vinden ook :-) :-) ) ... Golf is een heel technisch verhaal waarbij iedere minimale afwijking op je grip, stand, swing een totale ander effect hebben op je bal ... voor mij mogen ze de naam 'golf' rustig vervangen door 'mens erger je niet' *LOL*.  Maar goed we houden vol en hopelijk lopen we volgend jaar zelf op de baan en moeten we niet voortdurend 'FORE' roepen (dan moeten iedereen naar onder duiken als je je bal compleet de foute richting hebt uitgeslagen ...hihi)

Maar goed ...bij golf (en zeker als je zoals wij in de winterperiode opstarten) komt een hele uitrusting kijken.  En zo'n gevoerde bodywarmer die had ik toch ook nog nodig ... maar 200€ voor zo'n exemplaar uit de betere golfstore ... No Way ... dan maken we het zelf :-).

Ik ging aan de slag met een basis burda-patroon (6596).  Zoals je ziet is dit een standaard jasje met opgaande naden (en mouwen).  Deze laatste heb ik er gewoon uit gelaten.  Voor de rest heb ik niets moeten aanpassen.  Naderhand gezien, had het wel wat langer gemogen (zeker op mijn poep) dus die tip hou ik in mijn achterhoofd voor in de toekomst.


Voor deze bodywarmer koos ik voor een gemattelasseerde jassen-stof.  Dat maakte dit project wel wat uitdagender, maar dankzij mijn boventransportvoet is alles perfect goedgekomen.


Omdat ik geen mouwen in dit jasje verwerkte, heb ik een framilastic-bandje meegestikt (en licht opgerekt) in de mouwopening.  Zo heb je een lichte rek/elasticiteit op je mouwuitsnijding, en sluit deze mooi tegen je lichaam en (en staan je mouwgaten niet open :-) ).



Ik voeg nog een extra strook toe achter mijn rits.  Ik heb de rits extra hoog laten doorlopen zodat ik deze bodywarmer goed kan sluiten aan mijn hals, maar ik had geen zin in koud metaal tegen mijn huid ... vandaar dat ik deze strook achter de rits heb mee genaaid.  Ik heb hier eerst wat parallellen-lijnen op gestikt zodat deze strook niet te dik zou zijn onder mijn rits/achter mijn jas.



En omdat je toch vanalles nodig hebt op de golf-baan ... een paar extra zakjes die het jasje ook wat vlotter maken :-).


Voila se ... ready to go (en nu die swing onder controle krijgen :-)) 







(en dan hebben we toch ook nog effekes onze borduurmodule uitgehaald want zo'n saai handdoekje is ook maar niks he :-)) 


****

Patroon: Burda 6596








Reacties