3 snelle projecten voor een stralende lente

Ken je die uitspraak nog: 'Als het kriebelt ... ' Dan moet je 'Naaien' 😄.



Deze drie stofjes riepen voor een project ... ongeduldig als ik was, wou ik er zo snel mogelijk aan beginnen.  Maar ik was mijn stoffen altijd voor.  Ik wou graag mijn middagpauze gebruiken om al het een ander te knippen, maar dan moesten die stoffen eerst drogen natuurlijk.  In de winkel heb ik geen waslijn voorhanden, maar met een paar bezemstelen, plantenbakken en stoelen kom je ook al een heel eind 😂.

Het Lett T-Shirt

Omdat ik er snel wou invliegen, wou ik snel-klaar-projectjes. In de laatste La Maison Victor kwam ik het Lett T-shirt tegen.  Een gratis 'patroon' uit het boek 'I love T-shirts'.  De uitleg was mega-simpel.  De opbouw was niet meer dan 2 rechthoeken met drie openingen voor je hals en je armen.  Helaas geldt hier het spreekwoord : 'If it's to good to be true ... it probably is'.  Ik had voor dit project wel een iets dikkere tricot gekozen, maar dan nog.  Aan de hals kwam het helemaal niet goed.  Uiteindelijk heb ik er dus toch meer een echte halsuitsnijding in gemaakt, waardoor het shirt toch mooi openvalt.  Naar mijn gevoel is het nu iets te ruim aan de hals, maar goed ... als het straks echt warm is, gaat dat geen probleem zijn.


Omdat je aan ÊÊn kant de mouw bij elkaar 'stropt' heb ik mijn armsgaten ook een ongelijke hoogte gegeven.  Anders trok het topje helemaal onder mijn oksel.  Door het armsgat wat groter te maken (aan de kant van het lintje) is dat probleem opgelost.  

Dan rest enkel de breedte.  Het topje valt echt wel breed.  Ik twijfel dus nog of dit mij nu niet zwaarder maakt.  Ik kan het nog gaan centreren (maar dan kan je nog moeilijk van het origineel patroon spreken 😇 ... nog een twijfelgevalletje dus ...)



De Julia-Sweater met een twist

Stofje nr 2.  Dit - met tekst bedrukt - breisel heeft een zalige zachte touch ...  in mijn favoriete blauw.  De print is misschien wat drukker, maar voor een truitje kan het perfect.  Ik heb een gekocht truitje in mijn kast dat ik in de zomer heel graag draag ...  toch met een mouwtje, maar met de openingen op de bovenarm heb je toch een 'frisser' gevoel.

Als basis gebruikte ik de julia-sweater.  Bij dit patroon heb je al een naad op je bovenarm die je nu dus gewoon voor een stukje open laat ... zo eenvoudig kan het soms zijn 😃.





Project nr 3: een zomerse overslagrok

Deze rok maakte ik vorig jaar al een keer in een linnen-variant ... en als ik eenmaal een patroontje heb waar ik mij goed in voel dan rolt hij beslist nog eens van onder mijn naaimachine uit.  Deze keer maakte ik hem in een lichte katoenen stof met trendy streep ... 

Als basis heb ik de Osaka-jurk uit de La Maison Victor van vorige zomer gebruikt.  Doordat het origineel patroon voorzien met van een elastiek is het orgineel natuurlijk te wijd op de heupen ... voor een mooiere pasvorm heb ik 2 rugneepjes voorzien.







Blauw/Wit gestreepte top met oranje accent
Patroon: Lett T-Shirt (La Maison Victor / I Love T-shirts)
Lint: Tricot-biais (dubbel gestikt)

Julia Sweater met open mouw
Stof: Jacquard Tricot

Gestreepte Overslagrok
(Basis) Patroon: Osaka (La Maison Victor - Zomer 2018)

Reacties

  1. het blauwe truitje is mijn favoriet! heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel ... dat is ook mijne favoriet ... en zo zalig om aan te hebben :-) :-)

      Verwijderen

Een reactie posten