Een nieuwe 'Odette'

Ik kan al bijna niet meer tellen hoeveel 'Odettes' er ondertussen in mijn kast hangen ... maar van deze ben ik wel de grootste fan ...

Voor een keer heb ik niets aan het originele patroon gewijzigd.  Dat op zich is al een unicum 😃.  Wat maakt deze 'Odette' dan zo uniek ...



De rug ... niets meer of minder ... De voorkant is een super zachte modal-tricot.  En daar heb ik geen enkel fantasietje gebruikt.  Het ziet er uit als een heel simpel t-shirt.  De rug heb ik uit een soepelvallende katoen-kant gemaakt.  En ook hier weer .. gewoon het patroon gevolgd.  


Maar door de kant te gebruiken maakt mijn 'Odette' de sprong van een simpel doordeweeks t-shirt naar een op en top gekleed bloesje ...

Ik merk wel dat sommige mensen wat 'bang' zijn om met kant te werken.  Het voordeel van deze katoenen variant is dat hij heel soepel valt en niet van die 'harde' lijnen heeft waar je je naald nog al eens op 'stuk bijt'.  Ik heb mijn 'Odette' volledig op de overlock gemaakt, maar met een gewone naaimachine kan het natuurlijk ook.  Om het kant te helpen en er voor te zorgen dat deze zijn vorm niet verliest, heb ik wel al de randen/naden eerst afgewerkt met een vormbandje.


Dit strijk je in en daardoor blijft de kant mooi zijn vorm houden.  Ook heeft je overlock (of naaimachine) meer 'grip' op je stof, zeker op die plaatsen waar de kant dunner is. 

Hier draag ik hem op mijn nieuwe 'Arlette'-rok uit Fibre Mood (editie 3 - 2019).   Een op en top zomerse combinatie !!  Laat die strandfeestjes maar komen ...





Odette-top:
Patroon: Odette van La Maison Victor (editie 3 - 2017)
Stof: (katoen) kant gecombineerd met een modal-tricot

Artlette-rok:
Patroon: Arlette-rok van Fibre Mood (editie 3 - 2019)

Reacties

  1. Ik heb ook al verschillende Odettes in mijn kast hangen, maar deze is wel super mooi! Een meer dan geslaagd exemplaar. Heel mooie combinatie met de rok. Je kan zo naar een feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk, het kant tilt deze ‘eenvoudige’ Odette een niveau op. Heel chique.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel .... je ziet wat een stofkeuze soms kan doen,he :-)

      Verwijderen
  3. Echt een hele mooie versie. Het bewijs dat een simpel patroon ook feestelijk kan zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit was mijn inspiratie om gisteren op het Stoffencircus ook een lap kant te kopen. 😊 Ik weet nog niet of ik een odette maak (een V-hals staat mij veel beter) maar ontzettend bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten