Naaien voor onze zoon

Als je mijn blog leest, twijfel je nog wel of ik überhaupt nog achter de naaimachine kruip.  Niets is minder waar.  Wekelijks rolt er wel iets van onze mijn machine, maar de tijd om hier ook een verslag van te maken ontbreekt helaas.

Afgelopen kerstvakantie ben ik voor zoonlief aan de slag gegaan en deze naaisels wou ik jullie toch niet onthouden.

Het boek 'I Love Sweaters' blijft een grote inspiratiebron en zeker voor jongens kom je al heel ver met een goed basis-sweater patroon.  Ik koos voor de Capucha en de Jesi.  De stoere Capucha met zijn doorgesneden voor -en achterpand en de toffe kraag van de Jesi.  Twee toppers die al meermaals 'de selectie' gehaald hebben.


Beide uit de laatste See you at Six-collectie die (zoals altijd :-) ) weer buiten vloog.





Maar de kerstvakantie is niet compleet zonder gezellige onesie om in de zetel te hangen ... 

Ik ging aan de slag met het Rocco-patroon van Zonen09 en koos voor een zalige alpenfleece.  Plakte 'de trui' en 'de broek' aan elkaar en creëerde zo mijn eigen onesie.  Ik maakte alles wel een maat of 2 groter omdat zoonlief deze onesie soms echt over zijn pyjama heen aan doet en ik wou dat ie zeker groot en los genoeg viel.





Omdat een simpele effen onesie ook maar saai is, haalde ik de borduurmodule van mijn BERNINA B590 nog eens uit ... en ta da ... een coole onesie voor mijn stoere snowboarder !!




Zo, toch nog een beetje inspiratie om het nieuwe jaar te beginnen.  Ik beloof plechtig om zeker af en toe nog een blog te schrijven, maar soms is een instagram-post net iets sneller :-).  Volg mij dus ook op onze social media en mis niets van al mijn naaisels.

Ik wens iedereen alvast een heel creatief 2020 vol stof en toffe ideeën.


Gebruikte materialen/patronen:

Sweaters:
Patroon: I love Sweaters

Onesie:

Reacties

  1. mooie stukken en leuk wat je er op geborduurd hebt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :-), hij is er ook heel blij mee en als je iets nog persoonlijker kan maken, is dat zoveel toffer he :-)

      Verwijderen

Een reactie posten