Een zomerse wikkeljurk

Deze blog komt op een wel heel raar moment ... de wereld staat stil, iedereen 'zit in zijn kot' en rond ons worden we aangevallen door een onzichtbare vijand ...  Maar een mens leeft op hoop.  Hoop dat alles terug 'in de plooi' valt en dat we snel terug samen op een terras kunnen zitten en klinken op het leven ...

Vandaar dat ik toch vandaag deze post de wereld in stuur ...  Als we werken aan de toekomst, komt die vanzelf ... niet ?

Mijn zwierige zomerjurk dus ...

Ik heb deze genaaid 'als proef'  ... mijn zus trouwt namelijk komende zomer en daar hoort een nieuwe outfit bij ...  Het thema van de bruiloft: 'Come as you are'.  Tof ... je doet gewoon aan waar je je goed in voelt, maar op een of andere manier is dat toch niet zo simpel ...  Want het is wel een bruiloft he ! 

En toen werd de nieuwe burda-catalogus geleverd ... met op de voorpagina, patroon nr. 6207.  Een toffe overslagjurk: vlot, zomers, en in het juiste stof ... feestelijk !!



Voor mijn proef koos ik voor deze geweldige tencel van Hilco.  We hebben hem in een gewone gestreepte versie, als in de gebloemde versie ... Ideaal als je wil gaan combineren.  Ik koos voor een volledige bloemen-jurk.


Deze tencel is niet te dun waardoor hij niet 'aftekent', maar wel soepel genoeg zodat hij zalig vlot valt en ideaal is voor een zomerse wikkeljurk als deze ...



De vollants aan de hals en aan de zoom onderaan heb ik afgewerkt met een rolzoom ...  


Nog een tip voor een mooie rolzoom: gebruik een zacht glanzend borduurgaren, zoals bv. polysheen van Mettler.  Deze garens zijn net iets dunner dan onze klassieke naai-garens en dan krijg je een nog fijnere rolzoom met een zachte glanzende afwerking.

Mijn proef is klaar ...



Ik ben er heel bij mee ... voor de definitieve versie ga ik de vollants aan de halslijn weglaten.  Bij mij vind ik het mooier als het wat 'strakker' is aan mijn gezicht, maar dat is persoonlijk natuurlijk.




Laat de zon maar komen 😊.


Patroon: Burda 6207
Stof: Gebloemde (en eventueel de gestreepte) tencel van Hilco

Reacties

  1. Een vrolijke jurk helpt sowieso in deze vreemde tijden. Nu ben ik wel benieuwd naar wat het definitieve exemplaar zal worden

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten