Daar is de zon ... dan maken wij een strandtas !!

Met die eerste zonnestralen begint het toch weer te kriebelen ... op een of andere manier zijn zon en zee onlosmakelijk met elkaar verbonden.  En dan niet die subtropische toestanden in Turkije of nog verder ....  Nee, lekker uitwaaien aan de Belgische Kust.  Dat is mijn ultieme strand-moment.

En bij een dagje Noordzee hoort gewoon een nieuwe strandtas (want we moeten toch ergens die regenjassen, mutsen, sjaals, zonnebril, bikini, zonnecrème en paraplu in kwijt kunnen 😂)

Ik wou kunnen zeggen: dit is 'de Matilda' uit Mijn Tas 2.  Maar iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik mij eigenlijk nooit zomaar aan patroon zal volgen ... dus die traditie volgen we ook vandaag.


Ik ben dus wel gestart van de Matilda.  Ik heb haar alleen wat groter gemaakt.  Zo'n 10 cm breder en 5 cm hoger.  Ik heb mijn voor -en achterpand gewoon uit 1 deel gemaakt, maar heb wel een grote zak voorzien aan de achterkant.  Deze loopt over de volledige breedte van de rug en is gewoon meegenaaid met het achterpand.


Ik ben dus begonnen met de achterzak. Ik heb de buitenstof verstevigd met Decovil Light en de binnenstof (van het zakdeel) met H640.  Hierdoor is deze buitenzak dus echt wel stijver en blijft de tas mooi staan.  Als je hem minder stijf wil, is verstevigen met gewone plakkatoen ook zeker ok.  Dit gaat sowieso later makkelijker zijn met het keren.

Aan de voorkant heb ik een kleine fantasie toegevoegd.  Met mijn borduurmachine heb ik het 'Summer Vibes'- logo op mijn blauwe voeringstof geborduurd.  Naderhand heb ik hier een cirkel van geknipt en deze eerst met Vliesofix op de voorkant van mijn voorpand gestreken.  Ik heb er bewust voor gekozen om de randen van de cirkel te laten uitrafelen en heb dus een rand van ong 1,5 cm vrij gelaten (van vliesofix) zodat deze niet mee vastgezet werd.  Dan heb ik de cirkel doorstikt m.b.v. mijn cirkelapparaat.


Daarna werd alles in elkaar gezet.  Om mijn tas ook als boodschappentas te kunnen gebruiken, heb ik er nog een extra rits aan toegevoegd en ook in de binnenvoering heb ik verschillende rits-zakjes genaaid.  Al deze technieken staan duidelijk uitgelegd in het boek: Mijn Tas (zowel in de eerste als in de tweede versie).


Klaar voor een zomer voor strand en fun (en anders gaat ie mee naar het binnenzwembad 😜)



Ook zin gekregen in je eigen strandtas? Wij organiseren een tassen-workshop in mei.  Schrijf je dus in de via mijn webshop en dan nemen wij je graag mee op avontuur.






Strandtas: Summer Vibes:
Patroon: gestart van Mathilda uit Mijn Tas 2
Buitenstof: Stevige Jacquard
Binnenstof: Summer Denim (Jeans)

Strandtas Workshop
Eigen patroon
Buitenstof: Stevige Canvas van Rico Design
Bodem: Kunstleder
Binnenstof: Basiskatoen

Algemene Toebehoren



Reacties